onsdag, maj 06, 2009

Jag funderar på att börja med knark

Photobucket

Jag vill skaffa mig ett spännande beroende. Något som är lite mer fantasifullt och farligt än folkhemsdrogen kaffe. Något som ger bieffekter. Något som syns. Något som fascinerar. Men först ska jag erkänna ett par saker; jag har aldrig rökt, aldrig snusat, aldrig druckit mig berusad och aldrig provat tunga droger. Hela knarkvärlden är med andra ord helt outforskad av mig, och för att veta i vilken ände jag ska börja har jag tagit reda på lite fakta om ett par olika rusningsmedel. Oinvigda läsare kan tolka det här som en pedagogisk guide till en parallell verklighet.

Jag har funderat, lyft fram argument, vägt fördelar och nackdelar mot varandra. Allt för att få fram den ultimata drogen för just mig. Men hur jag än vrider och vänder på det hittar jag alltid en jädra massa nackdelar och för få fördelar. Det ska ju vara värt mödan, det ska ju vara häftigt att knarka om jag nu ska börja, annars kan jag lika gärna fortsätta sikta på ett liv som korsordslösande 85-åring.

Vad har jag då att välja mellan? Det enklaste svaret är att det finns oändligt många olika rusningsmedel. Men för att vara realistisk har jag valt att fokusera på de allra vanligaste, samt kanske välja ut några extra spektakulära. Tanken är att detta ska bli en gemytlig bloggserie i rusets underbara värld, där jag visar er läsare hur det där med knark egentligen funkar. Är jag seriös? Knappast, men inte blir det mindre läsvärt för det.

Jag väljer att stanna här med denna lilla introduktion för att inlägget inte ska skena iväg med flera tusen ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar