onsdag, maj 13, 2009

Nu får jag också köpa alkohol

Photobucket

I förrgår fyllde jag 20 år. På en vanlig måndag. Egentligen hade jag tänkt spendera dagen hemma med familj och vänner i Falkenberg, men en någorlunda obligatorisk teknikgenomgång i skolan tvingade mig tillbaka till Kalmar. Glädjande nog kommer en klasskamrat från Falkenberg och jag kunde hänga med i hennes bil, vilket var en vinst både tidsmässigt och ekonomiskt. Dessutom är det trevligt att kunna prata med någon under fyra timmar och 30 mil.

Efter genomgången i skolan begav jag mig till Systembolaget. För fyller man 20 år måste man handla på Systembolaget, det hör liksom till. Och visst handlade jag, ett par olika ölsorter. Blev lite dyrt när jag väl kom till kassan, men det gjorde inte så mycket. Min farhåga var att kassören skulle vara bitter och strunta i att låta mig visa leg. Som tur var ser jag tämligen ung och nykter ut, och slängde glatt fram mitt körkort. Kvinnan i kassan sa grattis och jag cyklade hemåt med två lila kassar med öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar