söndag, juni 07, 2009

Tankevalsens statistik

Photobucket

Besökarantalet här på Waltz for Thoughts mäts hela tiden av en osynlig besöksräknare. Det är siffror som jag har tittat lite extra uppmärksammat på den senaste tiden. Och det jag ser glädjer mig. Denna vecka är den mest besökta i bloggens fem månader långa historia. Och det utan att jag har kommenterat på Blondinbella.se, som jag pinsamt nog gjorde ett tag, för att ge bloggen uppmärksamhet.

666 besökare har i skrivande stund besökt bloggen denna vecka. (Förra veckan var motsvarande siffra 234 stycken.)

Under fredagen hade bloggen 168 besökare. (I måndags var det bara 47 stycken.)

Vad ligger då bakom denna ökning? Mycket beror på att WfT numera är registrerad på diverse bloggportaler, där den får ökad uppmärksamhet. Förhoppningsvis är detta en utveckling som kommer att fortsätta, och kanske till och med öka exponentiellt. 666 besökare på en vecka är inga oerhörda siffror, men den nästan tredubblade ökningen gentemot föregående vecka är minst sagt intressant.

Men utan kommentarer tappar jag själv lite av motivationen med att blogga. Jag hoppas att den här läsarökningen verkligen ger resultat i form av fler kommentarer. Själva tanken med WfT är att ni läsare enkelt ska kunna svara på ett inlägg. De allra flesta bloggar handlar om att göra dialog av en monolog, så även denna.

Jag tänker knappast försöka ragga till mig nya besökare bara för att få till fina siffror i statistiken. Mitt mål med WfT är inte att få tusentals besökare. Mitt mål är inte att hamna högst upp på bloggtopplistor. Jag strävar inte efter att bli en manlig Blondinbella. Jag är ju faktiskt rödhårig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar