måndag, juli 20, 2009

Marknaden som nästan regnade bort

Photobucket

Årets upplaga av den lokala marknaden började katastrofalt dåligt. Det regnade under hela lördag förmiddag och slutade inte förrän efter lunch. Själv gick jag bara igenom marknaden en gång, på söndagen. Igår var det perfekt marknadsväder, när skyfallen från lördagen hade upphört och ersatts av gråmulet väder och en temperatur på 15 grader. Årets upplaga av Långås marknad var en ganska sorglig syn. På många ställen hade knallarna struntat i att dyka upp på deras köpta plats, antagligen på grund av väderprognoserna. Dessutom var de halvfyllda parkeringarna och de glesa marknadsgatorna ett tydligt tecken på att årets marknad blev lite av en flopp. Även om jag inte själv är aktiv inom fotbollsklubben Långås IF, arrangör av marknaden, är det naturligtvis lite trist att byns sportverksamhet går mot sämre tider.

2 kommentarer:

  1. Hej Emil,
    Vi har länkat till din blogg på våran sida swedishchocolateballs.com
    Förhoppningsvis så har vi förstått din CC-license korrekt, men vi skulle uppskatta om du ville kolla så det blev rätt. Vi får mycket kommentarer angående vårat val av namn för detta underbart goda bakverk och ville lägga in lite mer välargumenterade åsikter. Då tyckte vi din blogg passade bra.
    Med vänlig hälsning,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ni har tolkat licensen helt rätt, kul att ni valde just mitt blogginlägg. Jag uppdaterade precis inlägget från en förlängd version som jag tidigare publicerat på Newsmill: http://newsmill.se/artikel/2009/03/05/rattigheten-att-saga-negerboll-borde-vara-overflodig

    SvaraRadera