tisdag, juli 28, 2009

Vad jag vill se på Emmabodafestivalen 2009

Photobucket

I sista stund fick jag en ackrediteringsbiljett till årets upplaga av Emmabodafestivalen. Efter många mail till festivalledningen beslöts det till slut att jag för studenttidningen Shicks räkning skulle få möjlighet att gratis rapportera från festivalen. Visst, gratis blir det ju aldrig, jag ska ju ta mig dit också. Jag tar tåget från Falkenberg imorgon och anländer i Emmaboda sent på eftermiddagen. Detta innebär att bloggen kommer att vila i ett par dagar, men det kompenseras senare med en massiv genomgång av festivalen, artisterna och campinglivet. Med blixt och stativ blir det förhoppningsvis en bunt magiska bilder, om tekniken och uppehållsvädret håller.

Jag har ägnat ett par timmar av dagen åt att lyssna på samtliga artister via MySpace och fastnade för följande:

Onsdag
Kyrkan
20:00 Moto Boy

Torsdag

Ängen
13:00 Name The Pet
14:30 Parken
17:30 Handsome Furs
22:00 2manydjs (live)

Skogen
13.45 Jonathan Johansson
15:15 Skansros
21:00 Detektivbyrån

Fredag
Ängen
13:30 Armand Mirpour
15:00 Joel Alme
16:30 Florence Valentin
18:30 Does It Offend You, Yeah?
23:30 Late Of The Pier

Skogen
21:30 Metronomy
00:30 The Wombats

Trädgården
12:00 Miss Li


Lördag
Ängen
13:45 Monde Yeux
15:15 Nordpolen
00:15 Familjen

Skogen
17:30 Fontän
19:15 Marina and the diamonds
23:15 The Pains Of Being Pure At Heart

Trädgården
10:00 Palpitation

Alla artister är listade här: http://emmabodafestivalen.se/artister.asp
Komplett med trevliga MySpace-länkar.

3 kommentarer:

  1. Ofta du inte ska gå och se boys noize och The bloody beetroots?

    SvaraRadera
  2. Anonym: Det här är bara mina absoluta måsten, det är mycket möjligt att jag tittar på fler spelningar.

    SvaraRadera
  3. hej emil kan du skicka bilderna från petters till mig?? ///simon.c

    SvaraRadera