fredag, augusti 21, 2009

Skytteföreningens lokaler

Photobucket

Photobucket

Photobucket

För många år sedan var jag medlem i den lokala skytteföreningen. Varje måndagskväll under två års säsonger sköt jag luftgevär. Men jag var aldrig speciellt bra och tyckte inte det var så roligt. Maxpoängen var 200, en träff i mitten var 10. Vi sköt mot tjugo måltavlor med lager från 1 till 10. Mitt medel låg på sunkiga 170-175, och jag var nöjd när jag träffade en nia. Efter två säsonger hade jag helt tappat lusten och insåg att mina resultat inte skulle bli annat än medelmåttiga. Jag hoppade av och skytte blev en av flera sporter jag lagt bakom mig.

1 kommentar:

  1. Åh! Jag sköt också luftgevär i ungefär tre år för många år sedan. Jag har fortfarande mina pokaler från tävlingarna ståendes i hyllan för att ha någonting att skryta med när folk kommer hem till mig, haha! Och min pappa ramade in min första tavla med 10 på alla. Det är nog enda gången jag har sett honom så stolt, gamla farsgubben. Min skyttelärare bor fortfarande där jag växte upp och när han träffar mina föräldrar pratar han fortfarande om hur ledsen han blev när jag slutade. Det var goda tider det. Synd att man växte ifrån det lika snabbt som en tröja.

    SvaraRadera