måndag, augusti 24, 2009

Vad händer 24 oktober?

Photobucket

Jag struntar i att bilden ovanför är den fulaste jag lagt upp i denna blogg. Jag måste bara få ventilera mina tankar och känslor inför pappret på bilden. Det pappret låg i brevlådan i förmiddags. För att vara exakt låg bara det pappret i brevlådan, vilket fick mig att tro att någon jävlades på allvar. Jag såg framför mig hur någon person försedd med rånarluva lämnar tillbaka dagens post den 24 oktober. Men det var visst bara jag som var ovanligt tidig till brevlådan idag, posten kom några minuter senare.

Väck med postteorin alltså. Men fortfarande är papperslappen högst underlig.
Vad händer 24 oktober? (Ja, alla andra familjemedlemmar är redan utfrågade och de förstår lika lite som jag.)

Teori 1: Jehovas vittnen

Det är 24 oktober 2009. Det ringer på dörren. Någon i familjen öppnar.

- Hej, vi kommer från Jehovas vittnen.

- Eh, jaha, ni kommer lite olägligt.

- Varför då?

- Jo, det är så att något ska hända idag och vi måste nog vara hemma och lediga hela dygnet för att inte missa det. Om vi pratar med er är vi ju inte tillgängliga just då. Det låter säkert sjukt märkligt, men jag lovar, det är sant.

- Haha, där fick vi er allt! Det var vi som lade lappen i er brevlåda.

- Vadihelv...

- Får vi komma in?

- Javisst, världen kan ju gå under när som helst.

- Höhö, det är därför vi är här. Det kan aldrig bli fullt i paradiset.



Teori 2: Den döda katten

Det är 24 oktober 2009. Telefonen ringer. Någon i familjen svarar.

- Ja, hallå?

- Goddag, mitt namn är Sven Svensson.

- Okej, vad har du på hjärtat?

- Jo, det är så att jag lade den där lappen i er brevlåda.

- Va? Varför då?

- Säger 24 oktober 1999 dig något? Det var dagen ni körde över min katt.

- Du måste ha ringt fel, vi har inte kört på din katt. Och det var tio år sedan, har du inte kommit över det än?

- Det var ni, det är säker på. Och nu ska jag ta ut min hämnd. Jag ska se till att ni aldrig glömmer den 24:e oktober. Jag ska --(CENSUR)--.

- Okej, visst, vi säger så hörrödu.


Jag tittar i familjealmanackan. Oktober är ett tomt blad. Vi har ingen bra ursäkt för att slippa undan. Kanske ska jag tacka Gud för att jag studerar 30 mil härifrån. Fast nej, där går gränsen, jag är ju faktiskt ateist.

1 kommentar:

  1. Men herrejösses. Såklart man vet vad som händer 24 Oktober. Och viktigt är det som bara den. Och glömma bort det får man absolut inte göra. Eller tappa bort biljetten för den delen.
    Muse spelar ju på Hovet. Klart att det måste uppmärksammas.

    SvaraRadera