onsdag, september 09, 2009

Ett lite sundare liv

Photobucket

Idag är en historisk dag i mitt liv. Det är första gången som jag ger mig ut för att jogga här i Kalmar. I år har jag bara joggat en gång tidigare, i somras hemma i Falkenberg. Egentligen utövar jag inte några andra träningsformer, förutom att cykla och gå till och från skolan, Ica Maxi och andra ställen i Kalmar. Men sånt där räknas knappt, utan får istället ses som vardagsmotion. Visst, jag är med i klassens korplag i fotboll så ofta jag kan. Men min insats där är inget att skryta om, och det är för övrigt ämnet för ett kommande inlägg.

Med andra ord är min kondition, styrka, uthållighet och smidighet knappast på topp. Nu har jag visserligen inga kenyanska löpargener i mig, men det funkar inte att skylla ifrån sig på smärre genetiska nackdelar. Så ikväll joggade jag på halvön Stensö i södra utkanten av Kalmar. Det är fint på Stensö just nu, hösten har ännu inte riktigt lagt beslag på löven, ett tiotal trotsiga campinggäster är kvar på grönområdet och då och då skymtar ett rådjur inne i skogen. Och än så länge är det ganska lagom varmt i luften på kvällen för att det ska vara behagligt.

Jag joggade en sträcka på 2,5 kilometer (varianter på 3,2 och 5,0 finns också) och var riktigt nöjd med min prestation. Kompletterat med en cykeltur dit och tillbaka på 15-20 minuter blev det en oerhört sportslig kväll. Väl hemma firade jag med en dusch och presskaffe.

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, kämpa på det kommer att bli enklare för varje gång!

    Fint foto!

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. Det kan bli Stockholm maraton nästa år eller möjligen Göteborgsvarvet. Bra att komma igång med träning!
    Pappsen

    SvaraRadera
  3. hej emil,

    jag har flera gånger tänkt tanken att det verkligen är dags att svara på ditt mail, men med tanke på att jag har haft så mycket för mig har det inte blivit av, förlåt. snartsnartsnart ska du få ett svar!

    dina fotografier är för övrigt stundtals fantastiska. och den sarkastiska underton som finns i majoriteten av dina texter är högst underhållande, den påminner väldigt mycket om min egen, oftast lite smått elaka, humor.

    SvaraRadera