torsdag, september 10, 2009

Helen älskar mig, men jag älskar inte Helen

Photobucket

Varje dag skickas miljontals spammail runt om i världen. Mailen kan nästan alltid delas in i någon av följande kategorier:

1. Du har vunnit jättemycket pengar på ett okänt lotteri. (Vänligen skicka personuppgifter.)

2. Jag är en ung kvinna som söker kärlek och skickar gärna bilder på mig själv. (Svara om du känner likadant.)

3. Jag är en bankman, min klient har dött och lämnat efter sig löjligt mycket pengar. (Svara om du har lust att hjälpa till, du kan få 30% av pengarna. Urtypen för så kallade Nigeriabrev.)

Jag tar emot ganska mycket spammail på min Gmail-adress. För det mesta funkar bortsollningen utmärkt, men ibland hänger ett och annat spammail med ner i inkorgen. Ett av dessa skrev jag ett blogginlägg om i somras. Ofta brukar jag bara ignorera mailen, eftersom att det är så tydligt att det rör sig om strunt. Men igår fick jag en idé, jag bestämde mig för att svara på ett av det där mailen, bara för att se vad som händer.

Jag fick det här mailet:

"Dearest One,

My name is Helen Kumba, I am 26 years old girl in search of a man who understands love as trust and faith rather seeing it as a way of fun always but a matured man with sense of humor. so you should also consider trying a new thing by making a open avenue to meet and know new people as this may bring us a happy dream together. I am interested in having a relationship with you, I will also like to Know you the more, you can send an email to my email address (kumbahelen08@yahoo.com) so that I can send you more details about my self Including my picture.

I believe we can move from here. But bear in mind that Love has no colors barrier, no educational back ground barrier, no socio-economic Barrier, religious, language, nationality or distance barrier, the only important

Thing there is love.. I am waiting for your mail and a brief information about you.

I believe we can start from here. awaiting to hear from you soon so I can send pics for more introductions.

Kisses

Helen"

Och jag svarade (med hjälp av snabböversättning i Google Translate) så här:


"Hello.
You seem like a nice lady, but I don't know enough about you to actually fall in love.
I really just know that you're 26 years and that you're name is Helen, and in all honesty, that's a bit too paltry.
Glad you're so incredibly eager to get into a relationship without knowing anything about me.
Of course, love has no limits, but what I feel for you right now is hardly boundless love.
But if you insist on sending me more information about yourself, then fine. I eagerly await your response, in which hopefully will not abuse the English language as thoroughly as in your first email.

With doubt and remorse

Your potential lover/son/brother/friend/killer

And yes, I'm a bit ironic, hopefully you'll understand"

Och kärlekshistorien slutar inte där, idag fick jag ett svar från underbara Helen:

"Hello Emil

Hope you get this email in good health, but am a bit confuse from your comments that sound disappointing to me and i never expected such mail from you, actually we may have not meet each other before but no one knows when his or her angel is knocking on his or her door, i may or may not be the angle but all wisdom and knowledge belongs to Almighty God who is supreme.

Don't abuse me because of my first mail because i just poured out what i have in mind and how i feel i can get a soul mate my own way and beside i don,t want to get you in a relationship you never wanted to be into, is just a request you can always reject.

Am sorry if i have coursed you any thing.

God bless you

Helen"

Nu är naturligtvis den givna frågan; ska jag svara? Eller ska jag bryta kontakten och försöka förtränga alla minnen av Helen? Hur kommer Helen tolka det faktum att mitt eventuella svar dröjer? Kommer hon tro att jag vänsterprasslar? Hur kommer Helen att reagera när hon inser att jag aldrig kommer svara? Kommer våra vägar mötas igen någon gång i framtiden? Jag väljer att avsluta precis som Helen skulle ha gjort; bara Gud vet svaren.

3 kommentarer:

  1. hahaha att du svarade och att du fick svar! klockrent! :P

    SvaraRadera
  2. Haha, så typiskt dig! Pojkvännen hälsar: "Svara! Svara! Jag vill höra fortsättningen!" Och jag kan bara hålla med. Ta reda på vad hon vill få ut av det! Är hon någon som längtar efter kärlek eller tänker hon skimma ditt bankkort?

    SvaraRadera
  3. svara så klart kan väl vara riktigt roligt att se vad som händer

    SvaraRadera