måndag, oktober 12, 2009

Livet med Spotify Premium

Photobucket

Den som vill lyssna på reklamfri musik via Spotify måste betala 99 kronor i månaden. Då uppgraderas användarkontot till Premium och Basshunters tjat är ett minne blott. På köpet kommer också bättre ljudkvalité och ett par tidsexklusiva skivsläpp. Visst, jag håller med om att det inte är jättebilligt. Det blir ju trots allt 1200 kronor på ett år, och tänk så mycket cigaretter, snus, lösgodis och kattsand du kan köpa för den summan. Länge trodde jag att jag skulle stå ut med reklamen, men till slut föll även jag. Inte Bilen Under Milen gav mig magsår. Basshunters töntiga engelska uppmaningar blev spiken i kistan. Ta mina pengar, bara jag slipper bli avbruten i mitt musiklyssnande.

Jag bryr mig inte om den i mitt tycke marginella skillnaden i ljudkvalité, eller om jag råkar få lyssna på en skiva en vecka före gratisanvändarna. Inte heller har jag möjlighet att föra över Spotify till en iPhone. Nej, jag vill bara slippa undan reklamen. Eller okej, möjligheten att lyssna offline är också trevlig.

Kultursnobbism? Musikelitist? Välfärdsbarn? Viktigpetter? Besserwisser? Kalla mig vad ni vill, men jag lovar er; Spotify Premium gör livet lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar