måndag, oktober 05, 2009

Varför spelar jag fotboll?

Photobucket

Jag har spelat i klassens korplag i fotboll i snart ett år. Jag minns en av de första dagarna i Kalmar, då jag blev tillfrågad av en äldre journaliststudent att vara med och starta upp ett fotbollslag. Det är tydligen tradition att journalistklasserna har varsitt lag i korpfotboll. Just då kändes själva tanken skrattretande. Skulle jag vara med och spela fotboll? Nja, skulle inte tro det, det finns säkert andra som ställer upp. Och visst fanns det andra klasskamrater som var intresserade.

Bara någon vecka in i det första läsåret skapades Calcio Legionari Giornalisti, ett korplag endast bestående av journalister. Men vad gjorde jag då? Jag struntade i allting. Gav tusan i fotbollen, precis som jag gjort i 19 år. Jag fick en förfrågan om att vara med av någon i laget. Jag sa nej. Ett tveklöst svar, inga konstigheter eller betänkligheter. Ändå stod jag där på planen, bara ett par veckor senare. Hur gick det till egentligen? Svaret på den frågan, och mycket mer, får ni i ett kommande inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar