söndag, november 15, 2009

En definitiv lista

Photobucket

Jag håller på med ett stort projekt. Det är inte särskilt originellt, men det kommer ändå bli intressant och (förhoppningsvis) väldigt bra. Det handlar om en definitiv lista över 2009 års bästa skivor. För en gångs skull tänkte jag börja i tid, redan nu i november. Just nu sollar jag ut album som nomineras för listan. Jag har tänkt mig en 25-i-topp, men jag har redan nominerat 46 skivor. Utöver de 46 nominerade skivorna har jag minst lika många olyssnade skivor på Spotify, som är potentiella kandidater för listan. Å andra sidan har jag en och en halv månad på mig. Och musiklyssnande är oändligt mer flexibelt än filmtittande, nu är det till och med nästan njutbart att diska.

Tipsa gärna om skivor från 2009, jag kan omöjligt täcka allting själv. Listan kommer att publiceras här och på The Goodbye Look i slutet av 2009 eller i början av 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar