tisdag, november 03, 2009

Statistik är roligt

Photobucket

Statistik är knappast något som automatiskt är roligt. Tvärtom är statistik ofta rätt trist för många människor. Få svenskar bryr sig om Statistiska Centralbyråns senaste undersökningar eller nya forskningsrapporter fyllda med grafer och tabeller. Men en del statistik är inte så tråkig. Som den statistik som samlas in från den här bloggen via besöksräknaren StatCounter.com. På StatCounter kan jag se exakt hur många som besöker bloggen varje dag. Men det mest intressant och roligaste, är att se hur besökarna kommer in på bloggen. Vissa prenumererar via Bloglovin', vissa hittar hit via Facebook och vissa via Google-sökningar. Just Google-besökarna är roliga att studera, för då står sökorden bredvid, det vill säga vad personen i fråga sökt på och klickat på i Googles resultatslista. Ibland blir jag lite orolig för det svenska språkets framtid, inte minst när jag läser sånt här. (Detsamma gäller den svenska folkhälsan.) Här är godbitarna:

fördelar med knark


problemet idrottare i pubertetet


i vilken sport skickar man sig lättast

svininfluensa jämfört med vanliga influensan

svårt och köra truck?

"låtar som inte handlar om kärlek"

helen älskar emil

att bry sig om andra människor

vad betyder ordet sofistikerad

bästa inställningen vimmelfotograf

nattliv emmaboda

cd allt för min syster

köra truck svårt

negerbollar allas chokladbollar

vad händer när premium är slut på spotify

köper massor cd skivor älskar

liknelser en bit av mitt hjärta

vad hände 24 oktober

henrik rydström graaf

bättre ljudkvalitet i spotify premium?

Varför är Negerbollen rasistisk?

är spotify premium bättre

värderingar som fotograf

cykelkedjan hoppar ofta

glutamat panikångest

naken janne outfit

Jag fick underkänt på tentan

hur många sitter i Svenska Akademins valspråk

Det var allt för den här gången, tyvärr raderas de äldsta efter hand, så en hel del fina sökningar har redan gått förlorade. I fortsättningen ska jag försöka hinna publicera de mest underliga i kommande inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar