onsdag, december 30, 2009

Att sammanfatta ett år

Photobucket

2009 är snart slut. 365 dagar fyllda av händelser och upplevelser. Vid den här tiden på året försöker många sig på att sammanfatta året som gått. Så här var mitt 2009, De bästa skivorna/filmerna/böckerna/spelen/upplevelserna, från januari till december i punktform och så vidare. Detta fenomen är extra tydligt i den svenska bloggosfären, som just nu översållas med liknande inlägg. För att inte tala om alla sammanfattningar av 00-talet.

Jag har själv haft en del tankar om ett sammanfattande inlägg. Inte om 00-talet, det skulle aldrig gå. (Jag är född 1989 och var 10 år när decenniet började.) Däremot har jag betydligt bättre koll på 2009. Det får alltså bli någon form av årskrönika.

Men jag vill inte göra ett inlägg som är precis som alla andra årskrönikor. Min årskrönika måste vara någorlunda unik för att inte dränkas i mängden. Jag kommer därför att skippa upplägget med att beskriva mitt år månad för månad. Inte heller kommer jag skriva i kort punktform. Mer än så har jag faktiskt inte tänkt. Men det är lugnt, det är ju faktiskt nästan 48 timmar kvar av året.

1 kommentar: