fredag, december 18, 2009

Hej jullov

Photobucket

För någon timme sen fick jag jullov. Det är fruktansvärt skönt. Först trodde jag att skolan skulle hålla på till den 23:e, men som tur var kom lärarna på bättre tankar. Den senaste tiden har skolan och allt utanför tagit upp lite väl mycket tid och ork. Jag har sovit illa, haft en ensidig kost och hamnat efter med disk, städning och tvätt. Imorgon klockan åtta åker jag tåg hem till Falkenberg. Mina sista 18 timmar i Kalmar kommer att ägnas åt packning, tvättning och diskning. Och för en gångs skull hade jag tänkt sova åtta timmar inatt.

Jag har ingen riktig koll på hur långt jullovet är, men det verkar som att vi faktiskt får ett normallångt sådant. Däremot finns det en hake; under lovet måste vi skriva en forskningsplan i kursen Medieanalys. Det känns som att jullovet blir lite sönderhackat, men hellre lite skrivande hemma än föreläsningar i Kalmar.

Jag har fortfarande inte köpt en enda julklapp. Det är en trist tendens att alltid vara ute i sista stund, men jag brukar ändå bli klar i tid. Om det mot all förmodan skulle strula med julklappsköpen får jag dra till med en ursäkt om antimaterialism, medlemskap i Jehovas vittnen eller "tänk på barnen i Afrika".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar