onsdag, december 16, 2009

Utdelning av studenttidning

Photobucket

Igår delade jag och mina klasskamrater Johan och Joakim ut studenttidningen Shick. Som jag skrivit tidigare är det här det tredje och sista numret med mig som chefredaktör. 800 exemplar delades ut på högskolans alla institutioner, som jobbigt nog ligger utspridda över hela Kalmar. Tack vare att en klasskamrat ställde upp med bil gick det ändå ganska snabbt. Vi lägger tidningarna i ställ, vi lägger dem på bord i uppehållsrum och vi lämnar en bunt på diverse expeditionsdiskar.

Idag på lunchen såg jag hur ett par studenter nyfiket bläddrade igenom tidningen. Jag kände mig rätt nöjd. För visst finns det många saker att anmärka på i det senaste numret, saker som hade kunnat fixas med mer tid och mindre stress. Men som tidsfördriv på sega lunchraster duger Shick alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar