fredag, januari 08, 2010

Det andra halvåret med bloggen

Photobucket

Nu har jag bloggat här i ett år. Då passar det bra att försöka sammanfatta, kommentera och berätta om året som gått. För att det inte ska sluta i ett fruktansvärt långt inlägg delar jag upp allting i olika avsnitt.

Det här inlägget handlar om det andra halvåret. Alltså från juli till december 2009.

Waltz for Thoughts - månad för månad

De bästa och värsta inläggen.

JULI

Jag hatar cd-boxen Den Svenska Sommaren
Jag skriver om svininfluensan
Den lokala fotbollsföreningen rustar för marknad
Falkenbergslåten är årets lokala sommarplåga
Tre snabba boktips!
Vad jag vill se på Emmabodafestivalen 2009

AUGUSTI

Festivalmånaden!

Bästa artisterna från Emmabodafestivalen 2009
Way out West kontra Emmaboda - En djupgående jämförelse
Vad jag vill se på Way out West 2009
Bästa artisterna från Way out West 2009
Vad händer 24 oktober? - Ironiska spekulationer
Dagens outfit - En ny serie

Jobb eller arbetslöshet? (Två år till examen)

SEPTEMBER

Skönheten med Spotify
Du borde bli sofistikerad!
Svenskans skönaste uttryck - En episk lista
Falkenbergslåten 2.0 - Ett andra försök
Helen älskar mig - Ofrivillig kärlek via mail
Skönheten med Bloglovin'
Helen älskar mig fortfarande - Kärlekssagan fortsätter
Lördag i Emmaboda - Ångest i kubik
Jag leker sportjournalist och intervjuar Torgny Bendelin
Dagens uppdateringshets - Internetkonsumtionens baksida


OKTOBER

Sportmånaden!

Mitt förhållande till sport - En historisk skildring
Hur Carlsberg förändrade min syn på motion
Livet med Spotify Premium - Jag har något som inte du har
Mitt ointresse för sport - Lite lagom Freudianskt
En kväll som lokal sportjournalist
Varför ska man bry sig om sport? - Frågor utan givna svar
Fenomen jag aldrig förstått grejen med
Varför pratar vi bara om vädret? - Om svensk kommunikationsmentalitet
Skönheten med Voddler

NOVEMBER

Calcio Legionari Giornalisti - Sagan om ett korplag

Drottning Silvias bästa böner
Calcio Legionari Giornalisti, del två
Peter Englund skriver om krig - Och jag skriver om Peter Englund
Pensionärer älskar både arkiv och gratis fika
Radio är ingenting för mig - Om att inse sina begränsningar

DECEMBER

Stereotypiska bloggar för tjejer
Kändistoppen 2009 - Mina intervjupersoner under året som gått
Dagen då julgranen välte - Om viljan att vara perfekt
2009: En årskrönika

4 kommentarer:

  1. SV: Hon var faktiskt riktigt duktig Gudrun. Inte trodde jag att hon hade cha-cha-rytmer i blodet. Ska bli spännande att följa hennes resa minsann!

    SvaraRadera
  2. Lookbook är verkligen fantastsikt om man är intresserad av mode och kläder i allmänhet :) Man hittar mycket fin inspiration där. Kram!

    SvaraRadera
  3. journalist låter spännande! Hoppas de går bra med studierna

    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  4. sv: Men toppen! Då kan vi ju heja på Gudrun tillsammans! :)

    Blev förresten ganska chockad när jag klickade mig in på den här bloggen och mindes allt som om det var igår (jag vet det låter lite klyschigt). Men faktum är att jag läste er blogg till en början, men sen som du säger så blev det lite krångel om när och hur ofta ni skulle skriva. Då slutade jag. Men jag kanske tittar in igen här framöver :)

    SvaraRadera