onsdag, januari 06, 2010

Ett år med tankevalsen: Början

Photobucket

Nu har jag bloggat här i ett år. Då passar det bra att försöka sammanfatta, kommentera och berätta om året som gått. För att det inte ska sluta i ett fruktansvärt långt inlägg delar jag upp allting i olika avsnitt.

Vi börjar kring årsskiftet 2008/2009. Det är antingen slutet av december eller början av januari, jag kommer faktiskt inte ihåg. Det är ganska sent och jag skjutsar hem min vän Erik från en gemensam bekant. Jag har då i ett par veckor försökt starta en blogg, men gett upp redan vid första hindret. En blogg behöver ju ett namn, och jag är dålig på att klura ut något tillräckligt tjusigt. Därför har jag väntat med bloggplanerna. På vägen hem genom ett kyligt Falkenberg föreslår Erik att vi startar upp en blogg tillsammans. Då uppdateras den dubbelt så ofta. Och det är ju roligare att vara två. Visst, säger jag och projektet startar.

Någon dag senare brainstormar vi fram ett bloggnamn. Alla mina förslag sågas hårt, vilket jag senare inte har svårt att förstå. Erik har ett par snygga förslag på engelska. Waltz for Thoughts var ett av dem. Det lät intellektuellt och snyggt. Varje gång vi skrev ett inlägg gjorde vi en tankevals. Tänk först, skriv sen. Vi var två grabbar som försökte slå oss in i bloggosfären, en tankevals i taget. Hur det gick får ni reda på i någon kommande del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar