fredag, januari 15, 2010

Jag har skaffat Twitter

Photobucket

För ett par veckor sedan skaffade jag Twitter. Jag känner inte särskilt många som har Twitter, men jag tänkte att jag måste ge det en chans. Efter veckor av slött användande funderar jag på att stänga min profil för gott. Jag förstår inte grejen, jag tilltalas inte av dem fragmentariska uppdateringarna och jag kommer inte på något vettigt att skriva.

Jag kan se en viss del av charmen, Twitter är snyggt och smidigt. Det gör sitt jobb väldigt väl, det vill säga att vara en universell mikroblogg.

Kanske ligger problemet i att jag följer för få intressanta Twitter-användare. Jag tycker det är svårt att solla och hitta dem där roliga och läsvärda personerna. Men det problemet hade jag säkert kunnat acceptera och vänja mig vid om det inte vore för själva mikrobloggsformatet. Max 140 tecken. Det är ju ingenting. Till och med kortare än det här inlägget.

Min Twitterprofil
.

1 kommentar:

  1. Twitter har jag knappt sett, känns inte lika givande som bloggar på nåt vis, men jag vet ju som sagt inte hehe!

    Sv: Önskar jag kunde läse en bok när man verkligen är sysslolös, men har inte tålamodet. Det kanske kommer med åldern sen :P

    SvaraRadera