måndag, januari 11, 2010

Jag har skärpt mig

Photobucket

Idag gjorde jag något jag inte gjort på månader. Jag har på eget initiativ joggat i Kalmar. Den nionde september var senaste gången, för att vara exakt. Då skrev jag ett inlägg om mitt nya sundare liv. Allt skulle bli så bra. Jag skulle bli snabb som blixten, kvick som en panter och smidig som en katt. Det var början på på något stort. Men jag hade fel. Ingenting gick som jag tänkt mig. Om det berodde på lathet, orkeslöshet, tidsbrist, skolarbete, höstkylan eller hjärnsläpp kan jag bara spekulera i.

Men nu har jag alltså joggat igen. Nu liksom då är det i början av terminen. Vi har inte jättemycket att göra i skolan och det finns en hel del lediga dagar. Frågan är hur min motivation ser ut om ett par veckor. Det största problemet är att jag inte har något mål, jag bara joggar på. Ett tydligt mål skulle kunna vara en morot för mig, för att hålla motivationen uppe hela vägen. Men det gäller ju att komma på något tillräckligt bra mål också.

För övrigt har jag skärpt mig i dubbel bemärkelse. Efter flera dagar utan skärp till mina byxor hittade jag till slut ett som passade, längst in i garderoben. Det är skönt att slippa dra upp byxorna varannan minut.

1 kommentar:

  1. Själv tycker jag det är just det som är tjusningen med att jogga eller ,att inte ha något direkt mål utan bara se vart fötterna tar en. Men alla är vi olika. =)

    SvaraRadera