söndag, januari 03, 2010

Tillbaka till Kalmar

Photobucket

Imorgon är mitt jullov slut. Jag åker tillbaka till Kalmar för ett antal veckors skolvardag, innan praktiken börjar i slutet av februari. (Under praktikperiodens fem veckor kommer jag vara i Falkenberg, ska jobba på tidningen Hallands Nyheter.)

Det har varit ett skönt jullov. Jag har inte gjort något speciellt, mer än att fira jul och nyår som alla andra. Jag har också läst en halv bok, träffat vänner och bekanta, köpt två nya byxor och njutit av tvångslösheten.

Och förresten, nu i dagarna är det precis ett år sedan den här bloggen startades. Det ska naturligtvis uppmärksammas och firas på något sätt, men mer om det senare.

5 kommentarer:

  1. Tack! Kul att du gillade bilderna :)

    SvaraRadera
  2. sv:
    javisst, jag kan inte annat än att hålla med dig.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning osv! :)
    Blir det som nyhetsreporter på Hallands nyheter under praktiken eller?

    SvaraRadera
  4. Ja, Paris var inte fy skam ;)

    Okej, kul! :) Vi har en tenta och två veckor av så kallad praktikförberedelse (ingen vet egentligen vad vi ska göra) kvar i januari, sedan är det praktik resten av terminen som gäller! Jag ska vara på Aftonbladet som redigerare på nyheter och sporten. :)

    SvaraRadera
  5. sv: Men neje :(
    Vill inte ha rött. Rött passar inte på mig och är tråkigt och konstigt och det blir aldrig samma nyans två gånger, vilket är helt kasst. :(

    SvaraRadera