söndag, februari 07, 2010

Calcio förlorar, jag springer

Photobucket

Ikväll spelade jag korpmatch med klassens lag, Calcio Legionari Giornalisti. Laget vi mötte hette 420 och bestod av några grabbar i övre tonåren. Vi förlorade med 4-2. Jag var anfallare hela tiden. Jag gjorde inget mål, men tyckte ändå att min insats var väl godkänd. Som jag konstaterat i ett tidigare inlägg är inomhussäsongen inte så rolig. Tyvärr kanske det inte blir en utomhussäsong, på grund av brist på spelare. Det skulle i så fall innebära slutet på min fotbollskarriär, såvida inget lokalt P11-lag vill ha mig.

När jag ändå är inne på ämnet motion vill jag, lite lagom skrytsamt, påpeka att jag joggade igår. Totalt sett har jag joggat inte mindre än TVÅ(!) gånger i år, lika många gånger som under hela 2009. Jag sprang i säkert en kvart igår. Det här är början på något stort, det känner jag på mig. Jag skulle kunna springa Stockholm Marathon vilken dag som helst. Nästan.

För övrigt söker lokaltidningen Östran efter extraknäckande sportreportrar som ska bevaka lokala småmatcher. Jag ska inte ansöka, men var lite frestad i ungefär en minut. Sen läste jag något i stil med "bör ha stora sportkunskaper" och då var det kört. Intresse för sport var nog också ett kriterium, när jag tänker efter.

2 kommentarer:

  1. Sv. Ja samma här! Eller typ en film på 2 månader :P men precis, man kan ju se om man vill!

    SvaraRadera
  2. Hade jag bott i Kalmar och varit en kille i tjugoårsåldern hade jag kanske fått spela med er. Men nu är jag ju en flicka i sjuttonårsåldern som bor i Jönköping, vilket inte riktigt är samma sak. Jag skulle så väldigt gärna spela korpfotboll (mitt förra lag är alltför överseriöst med trista brudar, toppningar till höger och vänster och träningar fyra gånger i veckan).

    SvaraRadera