lördag, februari 20, 2010

Jag är hemma på riktigt

Photobucket

Igår åkte jag tåg och buss från Kalmar till Falkenberg och sedan med bil vidare till byn Långås. Från ett hem till ett annat. Från studieort till uppväxtort. Här ska jag bo i nästan fem veckor, under min praktik på lokaltidningen Hallands Nyheter.

De två första veckorna har jag huset för mig själv. Resten av familjen är i Thailand. Det är bara jag och våra två katter hemma. Det värsta med att vara ensam med två katter är kattpottan. 25 centimeter nysnö hindrar katterna från att gå utanför dörren. Istället används kattpottan flitigt. Nu längtar jag ännu mer till våren.

För övrigt planerar jag att skotta snö imorgon.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag är medveten om att det här kommer bli en väldigt random kommentar, så jag ber om ursäkt redan nu. Såg nämligen att du pluggar till journalist i Kalmar. Måste bara fråga hur utbildningen är? Mycket teori eller mycket kreativt med? Mycket tentor eller seminarier? Är lärarna engagerade eller låter dom som talböcker? Hur är Kalmar som studentstad? Lätt att hitta boende? Hur stor är skolan? Händer det mycket eller är skolan rätt lugn?

    Förlåt för alla tusen frågor.(jag har panik över utbildningar till hösten). Hittade ganska många intressanta utbildningar i Kalmar men jag vet inte om det är en stad jag vill bo i, eller om utbildningarna är värda att flytta dit för.

    Har du tid får du mer än gärna svara på några av frågorna i min blogg..Ha en fin dag :)

    SvaraRadera