tisdag, februari 09, 2010

Omprioriteringar

Photobucket

Jag är inte längre chefredaktör för studenttidningen Shick. Det är otroligt skönt. För även om det sällan var jättemycket jobb, så innebar redaktörsposten ett visst ansvar och en viss press att leverera.

Jag ställde inte upp till nyval av ledamöter för studentkårens fullmäktige i höstas. Jag var faktiskt bara med på två möten under mitt år som ledamot, på grund av tidsbrist, tentor och andra aktiviteter. Det var väl inte riktigt min grej.

Jag har avslutat min prenumeration på lokaltidningen Barometern. Inte för att jag hatar moderata tidningar, utan för att Dagens Nyheter är bättre på alla möjliga vis. Jag prenumererade faktiskt på Dagens Nyheter hela hösten, tillsammans med Barometern, men det blev lite väl mycket läsning. Nu sparar jag säkert minst en kvart varenda dag.

Vad ska jag nu göra med all min tid och ork?

Börja röka? Ta ridlektioner? Läsa Bibeln?

Nej, jag hade faktiskt tänkt fokusera mer på kulturbloggen The Goodbye Look. Nyligen köpte vi .se-domänen. I veckan ska jag sätta upp affischer i Kalmar. Vi har fått en ny skribent. Ibland får vi mail från PR-människor. Om vi vill kan vi få recensionsexemplar av skivor. Besökssiffrorna ökar stadigt. Det går ganska bra för The Goodbye Look, och det vore dumt att inte satsa på bloggen. Det gäller att smida medan järnet är varmt, som uttrycket lyder.

Detta innebär inte att jag kommer blogga mindre här på Waltz for Thoughts. Tankevalsen kommer fortsätta uppdateras i samma takt som innan.

1 kommentar:

  1. Fin bild:-)
    Skrea strand är mycket finare utan alla solbadande människor..

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera