lördag, februari 27, 2010

Twitter-liknande kompott

Photobucket

Kristin Lundell slutar blogga på SvD.se. Skönt, då har jag ingen anledning att besöka sidan längre. (Infoga valfritt skämt om moderater.)

Min tillfälliga eftersändning av post fungerar inte. Jag har inte fått någonting. Skickade en anmälan till Svensk Adressändring. Måste lösa sig snart. Jag vill ju ha min DN varje morgon.

Börja komma in i rutinen på praktiken. Fick köra en av tidningens bilar häromdagen. Kände mig rätt cool. Tänker att alla som ser HN-bilen tittar lite extra. Ungefär som när folk ser en polisbil. En del kanske tänker "Vart är HN på väg?" eller "Oj, vad dåligt journalister kör!".

Jag börjar komma med egna rubrikförslag till mina artiklar i Hallands Nyheter. Kanske får jag min vilja igenom en vacker dag.

Snön börjar sakta men säkert att smälta. Gatorna är fortfarande glashala, men hittills har jag inte halkat omkull. Måste vara någon form av personligt rekord.

Jag såg min första ubåtsfilm igår, tillsammans med min kompis Jens. U-571 hette den. Jens somnade när det återstod tjugo minuter av filmen. Han vet inte hur det slutade, men det var inget uppseendeväckande. Amerikanerna vann över tyskarna, som vanligt. Jag ger den 6/10 i betyg.

1 kommentar: