söndag, mars 21, 2010

Facebook-grupper jag inte fattar grejen med

Photobucket

Facebook är ett underligt fenomen. Förmodligen mest för att varenda människa verkar vara medlem. Facebook speglar verkligen den mångfald som finns bland oss. Denna mångfald uttrycker sig tydligast i idiotiska Facebook-grupper. Alla kommer någon gång stöta på konstiga grupper, till synes utan existensberättigande. En del går det inte ens att skratta åt. Men visst, vi är alla olika. Vissa av oss tycker säkert det är jätteroligt att gå med i en grupp som heter Alla vi som hatar när man blir sjuk typ dagen innan något roligt ska hända eller Man kan ha roligt utan sprit, men det är dumt att chansa.

Facebook-grupper handlar om identitet. Att visa vilka vi är och vilka vi inte är. Jag är inte sverigedemokrat, jag ogillar Idol, jag hatar särskrivning och så vidare. Jag kan förstå syftet med många Facebook-grupper. Politiska, kulturella och diskuterande grupper. Jag förstår grejen med grupper som tycker si eller så. Det är menlöst humoristiska grupper som jag har så svårt för. Som om någon vill säga:

- Titta så många galna och helfestliga grupper jag är med i. Det måste ju betyda att jag är jätterolig. Eller hur?

Dagens lärdom: Du blir inte roligare, oavsett hur många Facebook-grupper du är med i.

Tittar igenom vänners profilsidor i jakt på meninglösa grupper. Hittar en hel del. Tittar på min egen profil; "Vi som tycker det är kul att ha roligt, Jag har prövat att röra en häst, Samhällare är bättre och smartare än naturare, EMIL GAVE ME HERPES".

Fan. Jag är inte bättre själv.

Meningslösa Facebook-grupper i urval

2 kronor per medlem till din jävla mamma, fattar du det eller?

Vi som har det gött!

If 65 Million People join, God will bring back the dinosaurs!

Kan vi samla alla svenskar på facebook i en grupp? Bjud in alla vänner

Förnedrade av SJ! Nu får det vara nog.

Våren då alla blev fitta!

Alla som heter Hampus är konstiga eller har damp

Vi som har gjort en smörkniv på slöjden!

Men stäng dörren då! ....Helt!

10kr per medlem skänker jag till mig själv att köpa prylar för

Schweiz är ett löjligt land och Alperna är fula!

Vem är måtta? Och varför skulle jag vilja dricka med honom?

Killar ska bli behandlade med Kärlek och Respekt! INTE som sexobjekt!

I dont get drunk... I get AWESOME

Vi som inte vaccinerat oss mot svininfluensan och fortfarande lever...

Vi som pratar i telefon när vi sitter på toa

Vi Som Hatar Konceptet Med Att "Fika"

Den ultimata gruppen för alla som älskar grupper!

3 kommentarer:

  1. Sv. Stick dit även om det är kallt! Det är fint :D
    Ja ge oss vår!

    SvaraRadera
  2. Och du undrar varför jag inte finns på facebook?... I rest my case.

    SvaraRadera
  3. Har du sett gruppen Menlösa Facebookvänner...?

    SvaraRadera