onsdag, mars 31, 2010

Nu ska jag fotografera igen

Photobucket

Vintern är alltid en trist årstid för fotografering. Kylan och mörkret gör att jag hellre sitter inne och redigerar gamla bilder. Under vinterhalvåret fotar jag säkert 4-5 gånger mindre än under sommarhalvåret. Inspirationen kommer med värmen, liksom lusten att fotografera.

Våren är äntligen här. Imorgon är det april och nu börjar jag fotografera på allvar. Igår och idag har jag varit ute med cykel och kamera i olika delar av Kalmar. Igår avverkade jag södra Kalmar, runt slottet, hamnen och sjukhuset. Idag cyklade jag norrut och fotade i kontrastrika ytterområden, där det finns grå betongkomplex och lyxvillor med utsikt över Kalmarsund. Miljonprogrammet möter svensk överklass.

Min kamera är nu lite mer än två år gammal. Första året tog jag 5 000 bilder, andra året 8 000 och i år blir det nog minst 10 000 stycken. En rekordvass festivalsommar styrker prognosen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar