söndag, mars 07, 2010

Sista helgen ensam

Photobucket

Nu är det helg. Det är underbart skönt, jag är fortfarande ovan vid åtta timmars jobb varenda dag. I fredags firade vi Håkan på jobbet, han har varit på Hallands Nyheter i 20 år. Jag tror inte jag stannar där så länge, men jag hoppas i alla fall på ett semestervikariat i sommar.

Det här är min sista helg ensam i familjens stora villa. På måndag ska jag hämta mamma, pappa, bror och syster på Landvetter. Det ska bli underbart att få träffa allihopa igen, senaste gången var för en månad sen. Det har gått ganska bra att bo hemma själv. Lite tomt och tyst, men det har fungerat i två veckor. Vardagarna har bestått i åtta timmars jobb och sedan ett par obligatoriska hushållssysslor innan jag stupar i säng. Jag ser fram emot hjälp med markservicen hemma; med städning, tvätt, mat, post, katterna och allt annat.

Nu återstår det 12 arbetsdagar av praktiken, sen är jag tillbaka i Kalmar igen. Det är en bitterljuv insikt, vilket förmodligen är ofrånkomligt när jag lever två olika liv. Miljöombytet har hur som helst varit väldigt välkommet. Våren är snart här. Och sakta men säkert blir tillvaron lite gladare, ljusare och roligare. Om tre månader har jag sommarlov. Jag börjar ana ljuset i tunneln. (Okej, det där lät lite emo, det erkänner jag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar