söndag, mars 14, 2010

Slut på obligatoriska bilder

Nu har jag fattat ett beslut kring den här bloggen. Enda från starten har varje inlägg postats med en bild överst. I början var det inga problem, jag hade mängder av fina bilder. Nu, över ett år senare, har jag fortfarande många fina bilder på min hårddisk. Men det börjar sina, och just nu har jag för lite tid till fotografering. Därför slutar jag nu med att posta en bild överst i varje inlägg. Dessutom så hade bilderna nästan aldrig något med inlägget att göra, så färre människor kommer rynka på näsan av förvirring.

På senare tid har det mest handlat om att bryta av texterna. Många av bilderna är knappt snygga i bara 530 pixlars bredd. För alla som vill se fina bilder tagna av mig hänvisar jag till min fotoblogg Vardagseskapism.

Kanske innebär detta att jag känner mig lite friare i mitt bloggande, när jag slipper hålla på med bildredigering efter varje skrivstund.

Det är mycket möjligt att jag då och då postar bilder här, men Waltz for Thoughts har alltid mest handlat om text. Förmodligen och förhoppningsvis blir det snart mer av den varan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar