söndag, april 11, 2010

Att bli slagen av en gammal man

I fredags joggade jag för tredje gången i år. Stundtals blev jag helt slut och gick i någon minut. Allt som allt blev det åtminstone ett par kilometers jogging på Stensö utanför Kalmar. Vädret var perfekt, varken för varmt eller kallt, med fläktande vindpustar. Jag är fortfarande inte speciellt vältränad. Andra halvan av joggingturen blev jag omsprungen av en 60-årig man. Jag antog utmaningen och försökte hålla jämna steg med honom. I början gick det jättebra, jag sprang till och med om mannen. Men till slut fick jag ge mig, mina krafter tog slut och 60-åringen vann med god marginal. Känslan av att bli slagen av en 40 år äldre man är bitterljuv. Det positiva är att jag nu har fått motivation till fortsatt träning.

1 kommentar:

  1. Sv: Haha jo det gjorde jag!
    Jag var bottenskrapet som kom in på högskoleprovet i andra uttagningen. Mina 0,7 var nämligen lägsta antagningspoäng har jag kollat upp i efterhand.

    SvaraRadera